Både Heidi Klum och Lidl kommer från Tyskland. Så mycket mer har de två inte haft gemensamt – förrän nu. Supermodellen har nämligen gjort en egen klädkollektion för livsmedelskedjan. Är det här det mest otippade designsamarbetet någonsin?

ANNONS
ANNONS

Samarbetet mellan Heidi Klum och Lidl är en del av livsmedelskedjans nya satsning på mode. I samband med att klädkollektionen släpps lanseras även Lidl Fashion Week, ett koncept under vilket Lidl flera gånger per år kommer att presentera egna modekollektioner i sina butiker.

Och först ut är alltså Heidi Klums egendesignade kollektion.

– Heidi är en fantastisk inspirationskälla som känner sig hemma i världens modemetropoler. Hon sprudlar av energi och livsglädje, men är fortfarande jordnära. Hon är en perfekt matching för Lidl och våra kunder, säger Johannes Fieber, Sverigechef på Lidl.

LÄS OCKSÅ: Svenska favoriterna Byredo och Ikea i nytt samarbete

Heidi Klum själv hoppas att hennes plagg kommer att tas emot väl.

– Jag hoppas verkligen att kollektionen som jag designat för Lidl kommer att uppskattas. Självklart blev jag glad över samarbetet, det var så roligt att genomföra. Precis som jag ställer Lidl höga krav på sina fantastiska produkter med bra kvalitet till oslagbara priser. Jag tycker det är helt fantastiskt, då mode är roligt och borde vara ett nöje alla har råd med.

Heidi Klums kollektion för Lidl kommer att släppas i butik senare i år.

Missa inte nya mode- och skönhetsfestivalen Sweden Fashion & Beauty Day!

fab-biljett

 

NUVARANDE Heidi Klum designar klädkollektion för Lidl – blir del av ny modesatsning
NÄSTA Så kommer du igång med yoga – 5 bästa tipsen för nybörjare