H&M släpper nya varumärket Arket i höst – och vi längtar redan nu!

För tio år sedan startade H&M kedjan COS, i höst kommer ett helt nytt varumärke: ARKET.

I morse presenterade H&M sin lansering av det helt nya varumärket Arket, en butikskedja som öppnar under hösten 2017.

– Vi har idag sju varumärken: H&M, COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, H&M Home och snart gör vi nästa spännande lansering, ARKET, skriver H&Ms vd Karl-Johan Persson i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ: H&M conscious exclusive collection 2017 – tjuvkika på nya kollektionen

Tidlös och enkel design

Arket kommer att erbjuda ett brett sortiment av plagg för män, kvinnor, och barn men också ett litet sortiment för hemmet. Fokus kommer att ligga på kvalitet och en enkel, tidlös och funktionell design.

Det kommer att finnas produkter i olika prisklasser men generellt kommer det att vara en högre prisklass än H&M med fokus på material, funktion och passform.

Arket öppnar i London

Arket öppnar sin första butik i London, samtidigt som 18 länder kommer att kunna handla produkterna online. Sedan kommer märket att öppna butiker i bland annat Bryssel, Köpenhamn och München.

I butikerna kommer det även att finnas ett mindre sortiment av andra externa märken. Förutom kläder och inredning kommer vissa butiker att ha ett kafé med inspiration av det nordiska köket med ett hälsosammare sortiment.