Vi minns velourseten med blandade känslor, men tycka vad man vill – nu är de tillbaka! Juicy Couture, Paris Hiltons favoritmärke i början på 00-talet, gör comeback med en modevisning under New York Fashion Week.

V

issa gamla trender vill man lämna i det förflutna då de associeras med alltför många pinsamma modeminnen. Men samtidigt vet vi ju att ‘what goes around comes around’ inom modevärlden. Kanske är det därför ett perfekt läge för Juicy Couture – som inte synts till på modescenen de senaste åren – att göra comeback nu när trender från 90- och 00-talen tycks hetare än någonsin.

Juicy Couture debuterar modevisning på NYFW

Juicy Couture SS18.

En hint om märkets comeback skedde redan våren 2017 när Juicy Couture och hypade franska Vetements gjorde ett mindre samarbete ihop (självklart inkluderat velourset!). Plaggen syntes på bland andra Rihanna, Kylie Jenner och Selena Gomez.

Men nu är det alltså dags för storskalig comeback, när Juicy Couture den 8 februari gör debut med en modevisning på New York Fashion Week. Märket kommer att visa upp nya plagg från underkollektionerna Juicy Couture Black Label och Juicy by Juicy Couture line.

– Juicy Couture är synonymt med träningsoverallen, en association som vi är väldigt stolta över. Men som ett globalt varumärke är det viktigt för oss att våra kunder vet om att vi erbjuder väldigt mycket mer, säger märkets kreative direktör James Mizrahi till The Business of Fashion.

Om comebacken blir en flipp eller flopp återstår att se – vi väntar med spänning!

Juicy Couture SS18.

Möt våren på Mallorca med Damernas Värld! Klicka på bilden för att läsa mer om vår spännande träningsresa:

Resa till Mallorca med Damernas Värld.

NUVARANDE Juicy Couture gör comeback – hypen från 00-talet är långt ifrån över
NÄSTA Peeling med korn – bäst i test för lyster och sammetslen hud