ANNONS

Innehåll från Simris

Dags för nya rutiner! 5 sätt att hälsoboosta din vardag

Årets sista månad är här och visst är vi sugna på nya, fräscha rutiner. Här får du en liten knuff i baken och en stor dos inspiration till att starta ett hälsosammare 2021.

En ordentlig nystart känns mer aktuellt än någonsin. När ett nytt år närmar sig med stormsteg står nya rutiner och hälsosamma val högt upp på vår agenda. Roligare träning, bättre sömn och riktigt bra kostval ska det bli 2021! Hur mycket du än längtar så kan lite extra motivation vara allt som behövs för att verkligen komma igång. Här är 5 tips som gör det enkelt att starta upp ett hälsosammare och mer njutbart år.

1. Prioritera en god natts sömn

Ofta glömmer vi bort det, men sömnen är ett av de viktigaste sätten för vår kropp att återhämta sig. Under natten stärks ditt immunförsvar, viktiga hormoner bildas och ditt stresshormon minskar.
Ny rutin: Fundera över hur mycket sömn du behöver för att må bra. Sätt ett larm så att du har tid att varva ner på kvällen. Gör det mysigt i sovrummet med varm belysning och en sval luft.

2. Tillsätt nya näringskällor

Kanske har du inte gett din kropp det allra mest hälsosamma på sista tiden, och det är helt okej. Det är faktiskt ett helt perfekt tillfälle att förändra och förbättra. Börja dock med små förändringar som gör stor skillnad i din kost. Till exempel att sluta äta kött, öka mängden grönsaker eller addera supermat till din vanliga mat.
Ny rutin: Lyft in nya spännande nyttigheter som gör stor skillnad i din kost. Alger är en riktig supermat och finns i många olika former. Använd ett pulver i din smoothie eller varför inte testa alger i ditt kvällste

Alger är proppfulla av nyttigheter som klorofyll, järn, kalium, magnesium vitamin B6 och många fler mineraler och vitaminer.

3. Boosta huden

Dags att satsa på ditt yttre, men inifrån. Huden påverkas av det kalla vinterklimatet, därför är nyåret en bra tid att se över din hudvårdsrutin. Ett nytt sätt att tänka kring huden, som inte handlar om krämer och exfoliering är att äta sig till en vacker hud.
Ny rutin: Drick mycket vatten, huden behöver fukt just nu. Testa Omega-3 för att ytterligare hjälpa huden inifrån. Omega-3 stimulerar hudens cellförnyelse, motverkar inflammation och återfuktar huden. Även astaxantin har många hälsoeffekter, bland annat kan den bättra på hudens elasticitet.

4. Satsa på träningen som blir av

Dags att träna för sinnet lika mycket som kroppen. Vilka är dina mål?  Hur hittar du motivation? Vad kan få dig att fortsätta även när orken tryter? Kanske köpa en snygg träningsoutfit som gör dig peppad. Kanske är promenader roligare än löpning.
Ny rutin: Sänk kraven på dig själv och börja lugnt. Fundera över vad du tycker är rolig träning. I år handlar träningen om att må bra och inte om att pusha dig till max i sådant som du inte uppskattar.  

Tips! Sätt upp ett rimligt mål och omvärdera varje månad, på det sättet är chansen större att du fortsätter träna.

5. Testa en ny hobby

Att hitta inspirerande aktiviteter på din fritid, som känns värdefulla för dig är bland det mest hälsosamma du kan göra. För att orka med vardagen och hitta energi till livet är det viktigt att du prioriterar dig själv. En meningsfull hobby får också din hjärna att vila, endorfinerna att rusa och du blir mer lycklig.
Ny rutin: Avsätt tid i kalendern åt en fritidsaktivitet som du blir glad av. Den behöver inte vara nyttig eller leda till något. Det räcker att du själv mår bra av det! 

I sortimentet finns bland annat chlorella, spirulina, astaxantin och olika algteer – perfekt när du vill hälsoboosta kroppen lite extra.
Artikeln ovan är framtagen av Brand Studio och Simris och ej en artikel av Damernas Värld

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av Damernas Värld + lyxig hudvård från Exuviance. Köp nu!