För många är det lika mycket en tradition med en härlig adventskalender som det är att ha en gran. Och den rutinerade vet att det är lika hopplöst att försöka få tag på den kalender man vill ha i slutet av november, som det är att få tag i den bästa granen dagen innan dopparedan. Man får istället vara på hugget när kalendrarna landar i butik – vilket är nu.
The Body Shop är gamla i gamet när det gäller adventskalendrar, som lanserade sina första för över 16 år sedan. De var först med att lansera adventskalendrar inom hudvård, och i början slogs alla 24 paket in för hand!
Redan 1976 öppnade miljö- och människorättsaktivisten Anita Roddick den första The Body Shop-butiken i Brighton, England. Och det är just den staden och butiken som stått för inspirationen åt detta års kalendrar. I takt med att du öppnar luckorna leder dem dig genom de snöiga gatorna i en festlig drömstad. På alla paket i två av kalendrarna kan man även läsa intressanta fakta om kvinnor som vågat drömma stort – och skrivit historia.
Precis som varje år släpper The Body Shop tre julkalendrar, i olika storlek och prisklass.
Klassikern
Den klassiska kalendern innehåller 24 luckor med cruelty-freeprodukter från The Body Shops bad- och kroppsvård. Perfekt för den som gärna sjunker ner i ett varmt bad efter en promenad i snön, och sedan smörjer in sig med väldoftande produkter. Pris 545 kr (värde 1000 kr).
Lyx
Kalendrarna Deluxe och Ultimate har 25 respektive 26 luckor, som bland annat innehåller sheetmasks, makeup och ikoniska produkter från serierna The drops of youth och Oils of Life. Här får man också varje dag läsa om en fantastisk kvinna som vågade drömma stort och gick till historien. Kalendrarna passar den som gillar hudvård likväl som att piffa till sig och testa nya sminkprodukter. Pris Deluxe 895 kr (värde 1.610 kr). Pris Ultimate 1.395 kr (värde 3410 kr).