Ta vackra bilder på rosa drycker i en härlig miljö, och drick ett glas rosé eller tre. Det är arbetsbeskrivningen som roséinfluencer. Alla som vill ha jobbet räcker upp en hand!

V

åra flöden har genom åren fyllts av drömjobb som godisätare, glasstestare och andra barndomsdrömmar. Men nu riktar vi blickarna mot drömmjobbet med stort D – rosédrickare! Det är företaget Rosé all day som nu söker en influencer som vill vara ansiktet utåt för den rosa drycken.

Ansökningsprocessen är inte som vilken rekryteringsprocess som helst, de har nämligen skapat en tävling som pågår live på Instagram. Du ska helt enkelt följa företaget på sociala medier och posta bilder som passar hashtaggen #RoséAllDay.

rose jobb s

Vem vill inte dricka rosé på arbetstid?

LÄS OCKSÅ: Cava, prosecco eller champagne? Här är skillnaden!

Är du den rätta roséinfluencern? Det beror på om du lever upp till kriterierna att skapa vackra, ljusa bilder när du dricker rosé med vänner, på events eller i solnedgången. Ju fler bilder du postar, desto större chans att få jobbet, menar företaget. Du ska även vara minst 21 år gammal och ha planer på en tripp till USA, det är nämligen där vinnaren behöver befinna sig.

Men om du väl vinner, reser du snart vidare till Frankrike. I vinstpotten finns inte bara 95 000 kronor, utan också en jobbresa till Frankrike där tanken är att du ska skapa vackert innehåll på din Instagram.

Tävlingen pågår fram till andra september 2019. På Rosé all days hemsida kan du ansöka och läsa mer om jobbet som roséinfluencer.

Foto: Jason Lloyd Evans