Välkommen till Guldknappen 2013

Ämnen i artikel:

Nu kan vi avslöja att MQ blir ny huvudsponsor för Damernas Värld Guldknappen, som i år äger rum den 24 augusti.

I drygt tre decennier har DV delat ut det prestigefyllda priset Damernas Värld Guldknappen till svenska designers. Det är ett pris för att främja, hylla och upp­märksamma svenskt mode och design.  Guldknappen är en ryggrad för DV, och vårt engagemang i att vara en del av svensk modehistoria är en självklarhet. Sedan 2010 koras, vid sidan om Damernas Värld Guldknappen, även en vinnare av priset Damernas Värld Guldknappen Accessoar. Alla vinnare ingår i Nordiska museets, Sveriges största dräktmuseums, permanenta samlingar. 

Den 24 augusti delas Guldknappen ut för 32:a året i rad och ny huvudsponsor blir modekedjan MQ.
– För oss på DV är det viktigt att ha en samarbetspartner som verkligen förstår och är engagerad i svenskt mode, säger chefredaktör Martina Bonnier. När jag första gången träffade MQ:s marknadschef Magnus Johansson kom vi ganska direkt in på arbetet kring Damernas Värld Guldknappen. Det visade sig att vi hade flera gemensamma beröringspunkter och brann för uppgiften att stärka och utveckla mode i Sverige. Därför är jag väldigt glad att det blev just MQ som numera är vår huvudsponsor. Jag ser fram emot ett givande och roligt samarbete som ska göra Damernas Värld Guldknappen  till det bästa hittills!
– DV och Guldknappen är som en perfect match för oss, säger Magnus Johansson. Vi står båda för att främja svenskt mode och starka varumärken med hög kvalitet. MQ har dessutom en lång historik av att noga välja ut stilsäkert mode för den modeintresserade kvinnan och mannen.
– Att bli huvudsponsor för Damernas Värld Guldknappen  känns som ett naturligt steg för MQ för att etablera sig som en tydlig modeauktoritet i branschen och i Sverige, säger han.

PSST! Mer info om årets stora modefest, Guldknappen 2013, får du i kommande nummer av Damernas värld samt på Damernas.se

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Gör som över 165 000 kvinnor - läs Damernas Värld! Se erbjudande!