De smarta och personliga ljusboxarna från Bxxlght har blivit en hit både inom och utanför Sveriges gränser. Nu har företaget hunnit fylla fyra år, och det firas med en kollektion posters som precis som ljusboxarna ger hemmet lite extra attityd. Varumärkets grundare
Daniela Upmark berättar mer.
Hur har resan med Bxxlght varit?
– Den här tiden har varit fantastisk och utmanande, men framför allt otroligt lärorik.
Varför en kollektion med posters?
– Jag ville skapa en ny produktkategori inom Bxxlght som gör varumärket mer tillgängligt för fler kunder, då priskategorin är en helt annan än i vårt övriga sortiment.
Är tanken att utöka med fler kategorier inom heminredning?
–Ja, vi kommer att jobba på att utveckla fler produktkategorier, och göra Bxxlght till ett fullskaligt accessoarmärke inom heminredning.
Vilken är den största framgången i din karriär?
– Min största framgång rent karriärmässigt är att jag kan livnära mig på att göra det jag älskar och jobba med mina två största passioner, inredning och mode (Daniela driver även smyckesmärket Blue Billie). Att mina två största inspirationskällor, Kate Moss och Stella McCartney, har var sin ljusbox ligger också ganska högt upp på listan.
Hur ser du på Bxxlghts framtid?
– Det kommer att hända väldigt mycket med Bxxlght som varumärke framöver. Jag ser såklart ljust på framtiden.
LÄS MER: Så blir du inredningstylist