Efter succén med ljusboxarna – Bxxlght lanserar jubileumskollektion

Bxxlghts ljusboxar har väckt habegär hos såväl Kate Moss som Stella McCartney – nu firar de fyra framgångsrika år med en jubileumskollektion. 

De smarta och personliga ljusboxarna från Bxxlght har blivit en hit både inom och utanför Sveriges gränser. Nu har företaget hunnit fylla fyra år, och det firas med en kollektion posters som precis som ljusboxarna ger hemmet lite extra attityd. Varumärkets grundare 

Daniela Upmark berättar mer.

Bxxlghts Daniela Upmark.

Hur har resan med Bxxlght varit?

– Den här tiden har varit fantastisk och utmanande, men framför allt otroligt lärorik.

Varför en kollektion med posters?

– Jag ville skapa en ny produktkategori inom Bxxlght som gör varumärket mer tillgängligt för fler kunder, då priskategorin är en helt annan än i vårt övriga sortiment.

Är tanken att utöka med fler kategorier inom heminredning?

–Ja, vi kommer att jobba på att utveckla fler produktkategorier, och göra Bxxlght till ett fullskaligt accessoarmärke inom heminredning.

Poster, You had me at hello, 680 kr. Foto: Foto: Andréa Jernmark

Vilken är den största framgången i din karriär?

– Min största framgång rent karriärmässigt är att jag kan livnära mig på att göra det jag älskar och jobba med mina två största passioner, inredning och mode (Daniela driver även smyckesmärket Blue Billie). Att mina två största inspirationskällor, Kate Moss och Stella McCartney, har var sin ljusbox ligger också ganska högt upp på listan.

BXXLGHT

Hur ser du på Bxxlghts framtid?

– Det kommer att hända väldigt mycket med Bxxlght som varumärke framöver. Jag ser såklart ljust på framtiden.

LÄS MER: Så blir du inredningstylist

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Just nu - 5 nr av Damernas Värld + solskydd från EVY. Köp nu!