3 snabba med Björn Borg:s chefsdesigner James Lee

I torsdags var Damernas Värld på plats i London där Björn Borg visade upp sin vår- och sommarkollektion för 2014. I samband med det lanserades samarbetet mellan Björn Borg och MTV Staying Alive Foundation som arbetar med att bekämpa HIV och att uppmärksamma ungdomar mellan 16-24 år om sjukdomen.

DV fick gå backstage efter visningen och ställde några frågor till James Lee, Björn Borg:s chefsdesigner.Hur kom du och ditt team på idén om tandem-underplagget? 

- En av våra designers hade bråttom hem och satte ihop saker och kom sedan in med dessa enorma underkläder. Det verkade väldigt konstigt i början men resultatet blev ju väldigt bra. Jag tror det blir mer en party-grej än något man faktiskt köper för att använda. De kommer i en väldigt limiterad upplaga.

Hur är det att designa underkläder i jämförelse med vanliga kläder?

- Det innebär andra utmaningar och stort fokus ligger på mönster och inspirationen kring det.

Vad var inspirationen för vår- och sommarkollektionen 2014? 

- Temat var 'Supernature'. Vi har tagit inspiration från bland annat giftiga grodor, föroreningar och kemikalier. Vi har tagit med olja-inspirerade och kemikalie-inspirerade färger som grått, lila och mossgrönt.

Specialkollektionen 'Get it On' släpptes i slutet på augusti och kommer i form av underkläder med kamasutra-mönster på. Det finns två färgkombinationer att välja bland. Det har även tagits fram ett så kallat 'tandem-underplagg' som två personer kan ha på sig samtidigt. För varje sålt par går 1 euro till MTV Staying Alive-stiftelsen.

Finalen under visningen i London.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av Damernas Värld + Clarins produkter & necessär. Köp nu!