Den 12 april 2018 släpps Gina Tricots första designsamarbete någonsin – med ingen mindre än designern och influencern
Anine Bing. Los Angeles-baserade Anine lovar lättburna basplagg, en hel del denim och statement pieces i form av skinnjacka och leopardboots i den nya kollektionen. Allt paketerat i en rockchic stil, där skandinavisk enkelhet möter LA:s urbanism och musikaliska influenser.
– Gina Tricot är ett företag och varumärke som jag alltid tyckt mycket om. Jag har själv varit en trogen kund så när frågan kom upp kändes det naturligt och väldigt spännande. Det har varit en fantastik möjlighet att kreativt få förena Gina Tricots varumärke med ANINE BINGs, men också för mig att få chansen att göra någonting på hemmaplan och möta den skandinaviska kunden genom kollektionen, säger Anine Bing.
LÄS OCKSÅ: Alexa Chung x Superga – spana in nya sneakerskollektionen
Anine Bing är känd för sin coola, bekymmerslösa Los Angeles-stil och driver flera sociala medier-plattformar med hundratusentals följare. Sedan 2012 driver hon även egna klädmärket Anine Bing som idag säljs i över 300 butiker runtom i världen.
– Vi är oerhört stolta över att få göra vårt första designsamarbete tillsammans med varumärket Anine Bing. För oss kändes det viktigt att förvalta vårt mode-DNA och skapa en kollektion som genomsyras av Gina Tricots starkaste produktgrupper – denim och trikå. Anine Bing är en av våra kunders stora modeikoner, som dessutom är en stark och inspirerande förebild. Vi fastnade direkt för hennes rockiga L.A-inspirerade design och är fantastiskt nöjda med kollektionen som har skyhög coolhetsfaktor och andas massor av girl power, säger Anna Appelqvist, Brand Director Gina Tricot.
LÄS OCKSÅ: 16 snygga vårjackor i olika stilar – från budget till lyx
Anine Bing x Gina Tricot – spana in alla plagg (med priser) här
Psst.. Sparar du hellre shoppingpengarna till en weekend i Milano? Häng med Damernas Världs modechef Martina Bonnier på en fullspäckad resa! Klicka på bilden för att läsa mer och boka: