"Jag försöker inte imponera på någon" Anine Bing om sitt märke

Anine Bing har som designer och populär bloggare lyckats med två drömjobb, men syftet har aldrig varit att imponera på någon annan. Istället  har hon satsat på det hon själv tror på och låtit bloggen och märket växa hand i hand. I dag är hon nominerad till det internationella priset Stylight Influencer Awards – Most Successfull Blogger Business.

Grattis till nomineringen! Vad betyder det för dig och ditt märke?

– Det betyder väldigt mycket och jag skulle bli väldigt glad om jag vann eftersom det skulle vara ett internationellt erkännande både för mitt varumärke men också för min blogg.

Du måste berätta framgångsreceptet – hur har du tagit dig hit?

– Hårt arbete och en tydlig vision. Jag litar stenhårt på min magkänsla och vacklar inte inför trender utan håller fast i mitt koncept. Jag är också konsekvent i min affärsmodell och har visat att jag kan leverera säsong efter säsong.

Vad har varit den största utmaningen i att starta Anine Bing?

– Jag har endast använt mig av sociala medier och har i princip uteslutit traditionell media. När jag lanserade märket 2012 var det något helt nytt och helt klart en utmaning. Men det visade sig vara helt rätt! Jag tror på en personlig och tät dialog med kunderna och det är superhäftigt.

Vad har varit förvånansvärt lätt?

– Det måste vara att sätta mitt koncept, men jag tror att det beror på att jag inte försöker imponera på någon. Jag följer min smak till hundra procent och försöker inte konstla till det med trender.

När kände du första gången att du var säker på att varumärket skulle slå genom?

– Det var nog här i Los Angeles, när jag gick på stan och för första gångerna mötte obekanta kvinnor som bar min design. Det var så kul att se och det är fortfarande det jag tycker är allra roligast – att möta kunderna ansikte mot ansikte.

Hur viktig tror du att bloggen varit för Anine Bing som märke?

– Superviktig! Det var som sagt min första annonseringsverktyg och det är fortfarande en viktig kanal för mitt märke.

Vilka är de största utmaningarna du ser som designer framöver?

– Produktionen av kläder är alltid komplicerad. Det gäller att ha rätt leverantörer och att få fram allt i tid är en ständig utmaning. Jag har ett fantastiskt team som stöttar upp men det handlar hela tiden om att utvecklas och att blicka framåt.

Foto: Ulrika G

Vilket är nästa mål för bloggen och varumärket Anine Bing?

– Jag tycker verkligen att det är superkul att blogga och jag vill alltid se till att utvecklas och ge läsarna det material som de önskar. För varumärkets del så drömmer jag om fler butiker världen över. Nu står New York på tur och det är jag så otroligt glad över. 2015 tror jag kommer bli ett mycket spännande år!

Har du något råd till de som drömmer om att göra samma resa som designer som du?

– Våga att drömma! Jobba hårt och ge inte upp när du möter motstånd.

Foto: Anna Maria

Vill du läsa mer om Anine hittar du hennes blogg här, http://aninesworld.com/ och vill du läsa mer om Stylights prisutdelning kan du följa tävlingen här, http://www.stylight.se/Influencerawards

Du vill kanske även läsa:

”Jag tror inte på kollektioner” Anine Bing

”Folk blir lite rädda när man säger att man är feminist” Zara Larsson

”Ett pris inom mode betyder mer än man förstår” Valerie Aflalo

Gilla Damernas Värld så får du tips på artiklar direkt i din feed.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av Damernas Värld + Clarins produkter & necessär. Köp nu!