Foto: IBL

Burberry får nytt mönster och ny logga – se förvandlingen

Burberry har fått sig en uppfräschning i och med nytillträdde kreativa chefen Riccardo Tisci. Nu presenterar modehuset både en ny logga och ett nytt monogram.

När Raf Simons tog över som kreativ chef på Calvin Klein förra året var han snabb med att förnya modehuset genom att skapa en ny logga. Nu går Burberry i samma fotspår och fräschar upp sin grafiska profil med nytillträdde kreativa chefen Riccardo Tisci bakom ratten.

 

Den nya loggan, som togs fram på bara fem veckor, presenterades på Instagram igår och recenseras som kaxigare, mer tidsenlig och modernare av modehusets följare. Loggan har tagits fram i samarbete med Peter Saville, som även stod bakom Calvin Kleins nya visuella språk. I samband med logobytet presenterade Burberry även sitt nya monogram som ett komplement till de klassiska rutorna.

 

Den nya loggan och monogrammet markerar Burberrys första stora förändring på flera årtionden. Riccardo Tisci visar sin första kollektion för Burberry under London Fashion Week i september i år.

Läs också: Så blir höstmodet 2018 – allt om säsongens stora trender

Grundkurs i astrologi

Lär dig använda astrologi för att förstå dig själv och andra

Allt om hur stjärntecknen, solen, månen och planeterna påverkar oss

Lär dig ta fram och tolka ditt och andras födelsehoroskop

Med ledande astrologen  Margareta Hedin som kursledare

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

70% rabatt på Damernas Värld & 24 andra titlar! Se erbjudande