Hon blir creative director på Filippa K

Filippa K satsar på att växa internationellt genom att utse en creative director!

Det är en av märkets stora nyckelspelare, designchefen Nina Bogstedt som nu får ett nytt och spännande ansvarsområde som Creative Director. När det kommer till Filippa K's designfilosofi, och att utifrån den utveckla och ta fram nya inspirerande kollektioner är Nina varm i kläderna. Hon började som designer på Filippa K redan 1997 (samma år som märket tilldelades Guldknappen) och har sedan 2008 jobbat som designchef. Nu växer ansvarsområdet till att även definiera och utveckla kreativa strategier för Filippa K's affärsområden.

– Jag är mycket stolt och glad över att inta denna nya roll och ser en otrolig potential i vårt byggande av Filippa K som varumärke. Att få gå in och leda vår kreativa process och samtidigt förvalta vårt arv i vår fortsatta utveckling av varumärket är en ära, säger Nina Bogstedt i pressmeddelandet.

Vi ser fram emot att följa såväl Ninas som Fillipa K's resa!

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Just nu - 5 nr av Damernas Värld + solskydd från EVY. Köp nu!