Balmain grundades i Paris på 1940-talet och det franska lyxmärket andas lyx och flärd. Olivier Rousteing är chefsdesigner och kreativ chef för märket. Under gårdagens Billboard Music Awards i Las Vegas dök han, tillsammans med stjärnorna Kendall Jenner och Jourdan Dunn, upp i plagg signerade Balmain x H&M – och avslöjade på så vis designsamarbetet med H&M.
– Jag vill tala till min generation: det är min främsta drivkraft som designer. H&M ger mig den unika möjligheten att låta alla ta del av Balmains värld, att dela drömmen och skapa en global rörelse med #HMBalmaination, där vi skapar en känsla av samhörighet under en och samma hashtag. Det här samarbetet känns väldigt naturligt för mig; H&M är ett varumärke som alla har en relation till, och det skapar en gemenskap som jag känner väldigt starkt för, säger Olivier Rousteing i ett pressmeddelande.
Här kan du se en tjuvkik på de första kampanjbilderna och hela Balmain + H&M-kollektionen.
Balmain x H&M släpps den 5 november i runt 250 butiker världen över och online på hm.com.