Nu öppnar Afound - H&M:s nya outlet-satsning

Nu lanseras Afound, en ny outlet som ska sälja både H&M-gruppens egna plagg och kläder från externa varumärken. Perfekt för modeälskare!

Efter satsningar som 

ARKET (som skulle öppnat i Stockholm under våren, men vars kommande butik på Biblioteksgatan brann ner) och millenialinriktade /Nyden, lanserar H&M nu ytterligare ett nytt varumärke.

Det nya märket – som går under namnet Afound – öppnar sina två första butiker i Sverige i juni 2018. Närmre bestämt 14 juni för den första butiken på Drottninggatan 53 i Stockholm och 16 juni för den andra butiken, som öppnar på Södergatan 28 i Malmö. Samtidigt lanseras Afounds e-handel.

Afound lanserar i Sverige under 2018, med webbplats och en första butik som öppnar på Drottninggatan i Stockholm.

Afound – H&M:s nya outlet (där och då öppnar den)

Märket ska inrikta sig på att sälja prissänkta mode- och livsstilsprodukter, både från H&M:s egna varumärken som Monki, COS, och &Other Stories och från andra externa märken. Även limiterade kollektioner kommer att erbjudas. H&M-gruppen själva beskriver som ett ”style and deal hunting paradise”.

– Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelsesäger Fredrik Svartling, Managing Director Afound.

Vi väntar med spänning!

Psst.. Följ med Damernas Värld och Martina Bonnier på shoppingresa till Milano – klicka på bilden för att läsa mer!

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Just nu - 5 nr av Damernas Värld + solskydd från EVY. Köp nu!