Kedjor som Asos och Monki var tidiga ute med att lägga retusch på hyllan och istället lyfta fram kvinnors naturliga utseende i sina kampanjer. Nu följer även svenska jätten H&M i sina konkurrenters fotspår och slutar retuschera sina modeller på hemsidan, skriver VeckoRevyn.
Läs också: Se Monkis oretuscherade underklädeskampanj
Underklädes- och badmodeller på hemsidan visar nu upp sina naturliga attribut som bristningar och kroppsbehåring i H&M:s webbshop och i sociala medier hyllas kedjan för sitt steg i rätt riktning.
– Vi har tydliga riktlinjer för retuschering av bilder och ändrar så lite som möjligt. Vi är glada för den positiva feedbacken och hoppas fortsätta inspirera våra kunder med våra kampanjer, säger Amanda Larsson, presskontakt H&M Sverige till Veckorevyn.com.
H&M är just nu aktuella med flera kampanjer och satsningar. Bland annat nya "Take care", som går ut på att du som kund kan få hjälp att få trasiga plagg lagade i butik.
Läs också: Se Dagmars höstkollektion – med bara oretuscherade modeller