I höst kan du köpa Jean Paul Gaultiers design till budgetpris – designikon i samarbete

I dag presenterar Lindex att mästaren över de blå ränderna,  Jean Paul Gaultier, står för kedjans nästa stora designersamarbete.

Lindex kunder har de senaste åren kunnat komma över plagg signerade såväl Missoni som Matthew Williamson genom populära designsamarbeten som gjorts i samband med kampanjer för bröstcancerfonden. I höst fyller Lindex 60 år och passar samtidigt på att göra ett designsamarbete med designikonen Jean Paul Gaultier.

”Det känns fantastiskt roligt att designa en kollektion för Lindex som bär mitt signum och samtidigt få möjlighet att delta i kampen mot bröstcancer. Jag tycker att vi har hittat en bra mix av dessa element - kollektionen är spännande, chic och stark, precis som Lindex-kvinnan.” säger Jean Paul Gaultier i pressmeddelandet

Designsamarbetet mellan Jean Paul Gaultier och Lindex kommer förutom en damkollektion att innehålla såväl barn- och underkläder samt accessoarer. Några skisser är ännu inte släppta men då det rör sig om en av vår tids mest kreativa designers har vi höga förväntningar samtidigt som vi räknar med att få se några av Jean Paul Gaultiers signitativa ränder. Den förväntansfulla får dock vänta, kollektionen lanseras först den 8 oktober och kommer då att säljas såväl online som i utvalda butiker.

Foto: Maja Flink/Lindex.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Gör som över 165 000 kvinnor - läs Damernas Värld! Se erbjudande!