Lacoste byter ut ikoniska krokodilloggan – till förmån för utrotningshotade djur

Lacoste byter ut sin ikoniska logotyp till förmån för tio djurarter som lever på gränsen till utrotning. Antalet polotröjor säljs i proportion till hur många djur det finns kvar av vardera art, totalt 1775 stycken.

Kampanjen 

Save Our Species görs i samarbete med International Union for Conservation of Nature och den ikoniska, gröna krokodilen har fått lämna plats för tio djurarter som är nära att dö ut. Bland de utrotningshotade djuren finns världens minsta val Kaliforniatumlaren, Javanoshörningen, ugglepapegojan, Vietnamantilopen och Sumatratigern. De klassiska polotröjorna med nya loggor säljs i så många antal som det finns djur kvar av vardera utrotningshotade art, totalt 1775 stycken. Av Sumatratigern finns bara 350 tigrar kvar, och av Kaliforniatumlaren så få som 30 stycken valar.

Av arten lepilemur finns det endast 150 djur kvar i världen.

Är du sugen på en tröja sålde de 1775 polo slut så fort de släpptes, men goda nyheter är kampanjen på så sätt snabbt drog in ekonomiskt stöd till IUCNs arbete för de utrotningshotade arterna.

LÄS OCKSÅ: Naturlig parfym – 6 favoriter utan syntetiska doftämnen

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av Damernas Värld + Clarins produkter & necessär. Köp nu!