Matthew Williamson för Macy's

Den brittiska designern Matthew Williamson har skapat en kollektion i samarbete med varuhuset Macy's, för deras Impulse-linje. 

Matthew Williamsons för Impulse är en billigare förlängning av designerns ready-to-wear-kollektion för våren och sommaren 2011, och innehåller typiskt Matthew Williamson-DNA. Här syns mönstrade, enaxlade klänningar, bredvid toppar, scarfs och läder- och skinndetaljer.
Kollektionen når butik den 13 april 2011. 

Matthew Wiliamson, som tidigare samarbetat med bland annat H&M, är den andra i raden att designa en Impulse-kollektion för Macy's (och långt ifrån den sista). 

Tidigare i år skapade den London-baserade designern Kinder Aggugini en kollektion för Macy's, och senare i år kommer designsamarbetenas kung, Karl Lagerfeld, att släppa en Impulse-kollektion för Macy's. Karl Lagerfeld, som är basar över modehusen Chanel och Fendi, såväl som sitt egna märke, Karl Lagerfeld, släpper sin Macy's-kollektion i september 2011. 

Så för dig som har tänkt att möta våren eller hösten i New York, missa inte dessa spännande designsamarbeten. 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

70% rabatt på Damernas Värld & 24 andra titlar! Se erbjudande