Matthew Williamson i designsamarbete med Lindex

Nyheter kring designsamarbeten fortsätter att avlösa varandra. I dag avslöjar Lindex att den brittiska designern Matthew Williamson är ny gästdesigner för kedjan. 

Matthew Williamson är känd för sina mönster och färgkombinationer vilket även ska prägla kollektionen för Lindex. Designen ska passa både en modemedveten kvinna och den unga fashionistan och kommer förutom plagg även att innehålla accessoarer.

Kollektionen lanseras  den 4 oktober som en del i en Rosa bandet-kampanj där 10 % av intäkterna går till kampen mot bröstcancer.

- För mig som designer har det alltid varit viktigt att mina kläder får kvinnor att känna sig vackra och självsäkra. Jag älskar kvinnor och har alltid inspirerats av dem. Därför är jag otroligt glad över att kollektionen kan bidra i en sådan viktig fråga som kampen mot bröstcancer, säger Matthew Williamson.

Efter klicket nedan kan du se större bilder på de plagg som redan nu visas i kollektionen. Här finns även en video till kollektionen.

https://youtu.be/JeWWEyRDgEc?width=560&height=315&frameborder=0&allowfullscreen=

På Matthew Williamsons visning för s/s 2013

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Gör som över 165 000 kvinnor - läs Damernas Värld! Se erbjudande!