Miley Cyrus släpper kollektion med Converse: "Alla ska känna sig inkluderade"

Miley Cyrus släpper sin första kollektion för Converse och den är en hyllning till alla åldrar, könstillhörigheter och former.

Converse har tidigare samarbetat med popstjärnan 

Miley Cyrus i form av mindre kampanjer, men nu släpper duon sin första designkollektion ihop. Miley är känd för sitt engagemang för HBTQ-personer och startade 2015 stiftelsen Happy Hippie. Kollektionen för Converse beskrivs som "inkluderande och glittrig" av Miley själv och tanken är att man ska omfamna sin individualitet med hjälp av skorna.

– Jag har alltid identifierat mig själv med Converse eftersom märket talar till- och representerar så många olika kulturer och stadier i livet.  Jag vill att alla ska känna sig inkluderade, oavsett ålder, former eller könstillhörighet, säger Miley om samarbetet.

Fotat av Ellen von Unwerth

Lookbooken är fotad av legendariska fotografen Ellen von Unwerth,  och inför släppet bjöd Miley in några av sina största fan för att marknadsföra kollektionen.

— Jag hade definitivt mina fans i åtanke genom hela skapandeprocessen. Jag tog vad de älskar med mig och vad jag älskar med dem med in i designen.

För Miley var det viktigt att hennes personlighet både som artist och privatperson skulle avspeglas i det hon designat. Kollektionen består av 43 produkter, både skor och kläder. Varje produkt speglar känslan av självförtroende och ska tillåta alla att vara exakt så som vem de vill vara, varje dag.

Kollektionen släpps den 2 maj 2018 på Converses hemsida. Produkterna säljs från 200 – 1000 kr.

Psst.. Lägger du hellre pengarna på en shoppingresa? Följ med Martina Bonnier till Milano, klicka på bilden för att läsa mer!

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Gör som över 165 000 kvinnor - läs Damernas Värld! Se erbjudande!