Här är Louis Vuittons nya smycke – i samarbete med Unicef

Ett löfte om att stötta barn i utsatta situationer – det är vad modehuset Louis Vuitton och hjälporganisationen Unicef vill förmedla med sitt nya samarbete. Louis Vuitton har designat halsbandet och armbandet i form av ett lås med initialerna LV ingraverade.

För varje sålt smycke går 40 procent av intäkterna oavkortat till Unicef. Varje sålt halsband eller armband räcker till sex stycken första hjälpen-kit, 25 stycken fleecefiltar eller 45 myggnät.

En symbol för samarbetet är ”The Pinky Promise”, ”Lillfingerlöftet”. Gesten valdes som en passning till att barn ofta gör en ”Pinky Promise” när de lovar varandra något.

Smycket finns till försäljning från 13 januari.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Just nu - 5 nr av Damernas Värld + solskydd från EVY. Köp nu!