Modefotograferingen sker på Åhléns City i Stockholm, som under fredag och lördag förvandlas till en stor fotostudio. Alla modellsugna kommer få chansen att både stylas och fotas i nyheter från de olika modevarumärken som finns i varuhuset. Målet är att visa hundra olika sätt att bära vårens mode.
– Vi vill skapa en större bredd i vem som får synas i modereklam och i vår kampanj är alla välkomna att delta. Målet med vår kommunikation har alltid varit att alla ska kunna känna igen sig över tid. Nu ser vi till att det händer på riktigt, säger Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns.
Damernas Världs systersajt mamas bloggare Cissi Wallin kommer också vara på plats under fotograferingen på lördag och livesända därifrån på Åhléns Facebooksida. Bilderna som tas under den stora fotograferingen kommer sedan att synas på utomhustavlor, i skyltfönster och i sociala medier. En reklamfilm från eventet kommer också att gå på tv nu på måndag.