Åhléns: "Vi vill skapa en större bredd i vem som får synas i reklam"

Vill du testa livet som modell? Nu har du chansen! Den 10 och 11 mars bjuds alla som vill posera framför kameran in till en gigantisk modeplåtning för Åhléns nya vårkollektion.

Modefotograferingen sker på Åhléns City i Stockholm, som under fredag och lördag förvandlas till en stor fotostudio. Alla modellsugna kommer få chansen att både stylas och fotas i nyheter från de olika modevarumärken som finns i varuhuset. Målet är att visa hundra olika sätt att bära vårens mode.

– Vi vill skapa en större bredd i vem som får synas i modereklam och i vår kampanj är alla välkomna att delta. Målet med vår kommunikation har alltid varit att alla ska kunna känna igen sig över tid. Nu ser vi till att det händer på riktigt, säger Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns.

Åhléns kallar sin nya kampanj Öppet modehus.

Damernas Världs systersajt mamas bloggare Cissi Wallin kommer också vara på plats under fotograferingen på lördag och livesända därifrån på Åhléns Facebooksida. Bilderna som tas under den stora fotograferingen kommer sedan att synas på utomhustavlor, i skyltfönster och i sociala medier. En reklamfilm från eventet kommer också att gå på tv nu på måndag.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Just nu - 5 nr av Damernas Värld + solskydd från EVY. Köp nu!