Simeon Farrars "Kate Mouse" blir välgörenhet

Uppslutningen är stor runt det jordbävningsdrabbade Japan. För ett tag sedan lanserade Gucci ett välgörenhetsarmband och nu är det fler som vill hjälpa till. 

Den konstnärlige London-baserade designern Simeon Farrar återlanserar sitt hypade "Kate Mouse -tryck" för att stödja Japanska Röda korsets verksamhet. Tidigare har hybriden mellan Musse pigg och supermodellen Kate Moss prytt tygpåsar som Simeon Farrar designat för det anrika engelska varuhuset Liberty. Denna gång trycks motivet på T-shirts.

Försäljningen av Kate Mouse-tröjan sköts exklusivt av den designorienterade nätbutiken Net-a-porter.com. Priset är cirka 510 kronor och då går 50% till välgörenhet.

Också det franska modehuset Chloé har designat en T-shirt för att stödja Japanska Röda korsets arbete med att rusta upp landet igen. 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av Damernas Värld + Clarins produkter & necessär. Köp nu!