Spana in höstens mode från Acne

Acne är ett välkänt svenskt modemärke, men företagets historia tar sin början i en helt annan bransch. I dag berättar vi historien om Acne

1996 grundade fyra kreatörer Acne som ett livsstilsmärke med uppdrag inom reklam, grafisk design, dataspel och tv-produktion. De fyra kreatörerna på Acne hade även ett stort intresse för jeans, och testade därför att sy upp hundra unisexjeans med röda sömmar. Snart uppmärksammade en modetidning jeansen och succén var ett faktum.

Acnes kreativa chef Jonny Johansson såg potentialen och bestämde sig för att satsa på mode. 1998 lanserade märket sin första kollektion, med design som ännu i dag präglar deras kläder. 

"Mode är den bästa formen för ett personligt uttryck. Vi vill designa plagg som tillsammans formar den coolaste garderoben men som samtidigt är lätt att bära." säger Jonny Johansson, kreativ chef på Acne.

I år är Acne ett av de modemärken som nominerats till Guldknappen Läsarnas Pris, det pris där ni läsare
korar vinnaren. Vi har fått en förhandstitt på Acnes höstkollektion, spana in den bland bilderna till höger. 

Vill du rösta i Guldknappen Läsarnas Pris, klicka här.

Källa: Acne.com 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av Damernas Värld + Clarins produkter & necessär. Köp nu!