Surrealistiskt hos Monki

I den svenska modekedjan Monkis senaste kampanj "Wild & Tame" vet man inte vad som är saga och verklighet. Modellerna befinner sig i något som påminner om "Alice I underlandet-scener". De fotograferade bilderna har illustrerats I efterhand av Ellen Berggren och Sara Hernández och bakom stylingen står Emma Wickström, alla från Monki.

De surrealistiska bilderna heter poetiskt förvirrande namn som "In the artificial storm",
"Riding the current of life", "Doing it the no-no way" och "Blowing my own horn, baby!". 

Kläderna i kollektionen andas Monkis lekfullhet och poppighet, men prickar även in flera av säsongens stora trender: Plisserade kjolen, geta-sandalerna, safariinspirerade skjortjackan, randiga klänningen och transparenter av olika slag. Färgerna är knalliga, och Monki har även lyckas kombinera den perfekta Gucci-looken med draperad smaragdgrön kjol och orange topp. 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av Damernas Värld + Clarins produkter & necessär. Köp nu!