Foto: PETERHAKANSSON

Svensk design i ny nätbutik

Swedish Fashion Pop Up Store höll öppet under två dagar i augusti 2012. I den tillfälliga butiken såldes modeplagg från mindre svenska märken och konceptet gjorde succé.  Svenska Moderådet låg bakom satsningen och under den korta tid de höll öppet, såldes plagg från 63 olika modemärken.  

Den 20 november 2012 öppnar Swedish Fashion Pop Up Store en nätbutik i samarbete med e-handelplattformen Tictail och reklambyån Oystr. Tillsammans med Svenska Moderådet ska de hjälpa nya svenska designers att visa upp sina vackra plagg. Där kommer du att kunna shoppa fina plagg från Jenny Grettve, experimentella kreationer från Minna Palmqvist och fin design från Ulrika Sandström. Totalt kommer det att finnas cirka 40 modemärken att välja bland och det innebär förstås massor av vackra skapelser. 

Kika på bilderna här nedan så får du en hint om vad som komma skall. Ser det intressant ut? Då bör du besöka Swedish Fashion Pop Up Store som slår upp sina virtuella portar den 20 november. 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av Damernas Värld + Clarins produkter & necessär. Köp nu!