Svenska klädkedjan satsar på "mamma och barn"-kollektion

Gina Tricot lanserar nu en barnkollektion. Gina Tricot Mini är ett ”Mommy & me-koncept” med matchande unisexplagg.

Det är första gången som klädföretaget satsar på barnkläder, och i denna "mamma och barn"-kollektion så går tio procent av intäkterna på vissa specialdesignade produkter till barnrättsorganisationen Childhood.

Alla plagg är unisex, för barn i åldrarna 1-6 år och varje barnplagg kommer i liknande design i vuxenstorlek. Kollektionen pryds av olika budskap som vill stärka bandet mellan mamman och sitt barn.

– Jag har alltid imponerats av kvinnor i min närhet och det var när jag själv blev mamma som jag insåg vilken POWER vi kvinnor besitter. Då väcktes tanken om att ta fram en matchande kollektion för mamma + mini, som en symbol för det starka band som finns mellan en mamma och hennes barn. Direkt från start bestämdes att det skulle bli en unisex-kollektion. Det är viktigt att den känslan genomsyras i hela kollektionen, och det känner vi att vi har lyckats väl med, säger Johanna Hernström, ansvarig inköpare på Gina Tricot.

Gina Tricot Mini lanseras i utvalda Gina Tricot-butiker och online på 14 mars. 

 

LÄS MER: Vårmode 2019 – säsongens viktigaste plagg, färger och trender

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Just nu - 5 nr av Damernas Värld + solskydd från EVY. Köp nu!