Systrarna Neneh Cherry och Titiyo ansikten utåt för Odd Molly

Musiksystrarna Neneh Cherry och Titiyo blir klädmärket Odd Mollys nya ambassadörer: "Ska bli jättekul att göra den här resan ihop", säger Titiyo.

Ämnen i artikel:

Systrarna har aldrig jobbat ihop tidigare. Men nu gör artisterna 

Neneh Cherry och Titiyo gemensam sak som ambassadörer för Odd Molly.

Förutom att vara ansiktet utåt i kampanjer kommer de också vara delaktiga i arbetet runt kollektionerna. Vårkampanjen 2019 blir det första man kan se av samarbetet.

– Det är första gången som jag och min syster gör något tillsammans i jobbsammanhang. Så det känns extra roligt att Odd Molly tänkte på oss. Odd Molly är ett märke som inte varit självskrivet i min garderob, men nu är jag sugen på mer färg och mönster. Därför känns tajmingen och utmaningen helt rätt. Ska bli jättekul att göra den här resan ihop, säger Titiyo i ett pressmeddelande.

"Jättekul att göra den här resan ihop", säger Titiyo.

"Nu påbörjar vi en ny resa"

Odd Molly grundades 2002, och 2007 vann märket Guldknappen av Damernas Värld. Samma år utsågs de till årets klädmärke av Svensk handel. Samarbetet med systrarna är en del i en omstart - en satsning företaget gör för att stärka varumärkets identitet.

– Nu påbörjar vi en ny resa. Därför är vi väldigt glada och stolta över att presentera ett längre samarbete med två unika artister och personligheter som står för liknande värden som vi, säger Odd Mollys vd Jennie Högstedt Björk.

 

LÄS OCKSÅ: 21 snygga vårjackor i olika stilar – från budget till lyx

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Gör som över 165 000 kvinnor - läs Damernas Värld! Se erbjudande!