Weekday trycker nyheter - på T-shirts!

Den svenska klädkedjan Weekday har gett sig in i tidningsbranschen. Ja, i alla fall nästan.
I början av året lanserade Weekday projektet Zeitgeist, som går ut på att de printar viktiga nyheter eller uttrycker någon världshändelse via T-shits. Varje fredag släppte Weekday unika och limiterade T-shirts som de själva printade inne i butikerna. Alla butiker har ett eget printrum så trycket på tröjorna varierade från butik till butik. Nu står det klart att det populära projektet Zeitgeist fortsätter även nästa år ...

Weekday har under 2011 printat händelser som den grekiska finanskrisen, fängslandet av Ai Weiwei, den oroliga våren i arabvärlden samt fångat Hollywoods sista superstjärna, Elisabeth Taylor, som så tragisk avled i våras, genom ett tryck. Nu finns det gångna årets prints i en kreativ kalender som summerar vad året som innehållit. Kalendern kan du hitta via deras hemsida

Och för dig som är intresserad av det spännande projektet kan vi på Damernas.se meddela att det första Zeitgeist printet för 2012 kommer ut i samtliga butiker den 6 januari 2012. 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

5 nr av Damernas Värld + Clarins produkter & necessär. Köp nu!