Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, sägs det. Men nu är väntan äntligen över. Hajpade online-hudvårskliniken Skincity släpper nämligen en efterlängtad hudvårdslinje som tagits fram med hjälp av feedback från deras kunder och hudterapeuter. Resultatet är 16 veganska produkter, producerade i Sverige, och med fokus på aktiva ingredienser och högpresterande substanser som retionate, BHA-, PHA och AHA-syror, niacinamid och ceramider i kombination med olika växtextrakt och peptider. Skincity Skincare ska passa för alla hudtyper och kommer att kosta från 249 – 499 kronor. Produkterna är bland annat rengöring, serum och ansiktsmasker.
– Att lansera en egen hudvårdslinje är en naturlig utveckling av vårt varumärke, men vi har låtit detta ta sin tid för att verkligen göra alla rätt från början, berättar Skincitys grundare, tillika kreativt ansvarig, Annica Forsgren.
Skincity släpper hudvårdslinje och öppnar butik
För bara en dryg vecka sedan kommunicerade Skincity att man öppnar sin första fysiska butik, nämligen en pop-up i Westfield Mall of Scandinavia i Stockolm. Där kommer det att finnas hudterapeuter på plats som analyserar kundernas hud och erbjuder en skräddarsydd hudvårdsrutin. Skincity Skincare släpps samma dag som butiken öppnar, den 25 oktober, och kommer att säljas i pop-up:en samt på Skincitys hemsida.
Läs mer om butiksöppningen här.