Skincity lanserar prisvärd hudvårdslinje

Foto: Jason Lloyd-Evans/Skincity (montage)

Huvårdsälskare, se hit! Efter åtta års hårt arbete släpper Skinciy en egen hudvårdslinje: Skincity Skincare. Här är allt du behöver veta.

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, sägs det. Men nu är väntan äntligen över. Hajpade online-hudvårskliniken Skincity släpper nämligen en efterlängtad hudvårdslinje som tagits fram med hjälp av feedback från deras kunder och hudterapeuter. Resultatet är 16 veganska produkter, producerade i Sverige, och med fokus på aktiva ingredienser och högpresterande substanser som retionate, BHA-, PHA och AHA-syror, niacinamid och ceramider i kombination med olika växtextrakt och peptider. Skincity Skincare ska passa för alla hudtyper och kommer att kosta från 249 – 499 kronor. Produkterna är bland annat rengöring, serum och ansiktsmasker.

– Att lansera en egen hudvårdslinje är en naturlig utveckling av vårt varumärke, men vi har låtit detta ta sin tid för att verkligen göra alla rätt från början, berättar Skincitys grundare, tillika kreativt ansvarig, Annica Forsgren.

Foto: Skincity

Nya hudvårdslinjen Skincity Skincare kommer bestå av bland annat rengöring, toner och serum.

Skincity släpper hudvårdslinje och öppnar butik

För bara en dryg vecka sedan kommunicerade Skincity att man öppnar sin första fysiska butik, nämligen en pop-up i Westfield Mall of Scandinavia i Stockolm. Där kommer det att finnas hudterapeuter på plats som analyserar kundernas hud och erbjuder en skräddarsydd hudvårdsrutin. Skincity Skincare släpps samma dag som butiken öppnar, den 25 oktober, och kommer att säljas i pop-up:en samt på Skincitys hemsida.

Läs mer om butiksöppningen här.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Gör som över 165 000 kvinnor - läs Damernas Värld! Se erbjudande!